Fridas Foto & annat kul ♥

Alla inlägg under april 2012

Av Frida - 28 april 2012 18:30

  Hej på er! Ville bara skriva...

 

...att jag har gjort en, vad man nu kallar det, sömnbindel ( vet inte var´e heter så jag döper det till det!   ) för det är bra att ha när vi är i Mora eftersom en del vill sova med tänd lampa!

Och ett halsband som är gjord av pärlplattor ( se bild nedan )

Ville visa er de och här kommer den!


 


Har gjort sömnbindeln själv, i slöjden   


Nu ska vi snart äta pizzaaaaaaaaa!!! Mums!


Av Frida - 28 april 2012 17:36

Hello readers! Har inte bloggat något idag, men har typ pärlat pärlplattor typ hela förmiddagen, sen så åkte vi till farmor  

 

Vi har ju badat där typ hela tiden och ätit mat, och kusin Alice kom och badade med mig och Carma. Det är skönt, för ny känner man sig så fräsch!   

Senare  ikväll vid typ halv sex så kommer grannarna, Ann-Sofie & Nicke och deras familj hit och vi ska spela chicago!  Det är kul att spela kort med flera personer och det blev lixom bara att pappa frågade snabbt om de ville komma hit och spela kort ikväll. 


Gud vad jag är taggad inför i morgon, för då åker vi ju till Mora! YEEEEEYYY!!!   

Ska bli så HIMLA KUL!

Bjuder på en egen gjord bild från PAINT.net


 

Bilden får ej kopieras.


Ha´re bra!




Av Frida - 27 april 2012 18:01

Tjollevipp på er! Har ni haft en bra dag?

 

Efter att skolan slutade blev jag förvånad för då stod pappas bil på parkeringen när de egentligen skulle komma vid 3-4   

Men nu har vi typ "landat" i några timmar här typ och jag har suttit och pärlat pärlplattor som jag ska göra till örhängen, det var kul och jag blev nöjd men gud vad jag får ont i nacken när jag sitter och tittar med nedböjt huvud i burken!   

Jag kan lägga upp en bild på hur de blev någon dag nästa vecka   

Annars ikväll så kommer Annikas kompisar och de ska ha en tjejkväll här, och pappa och Annika berättade en kul sak förut!

Igår kväll hade Carma kommit med sin almanacka och sagt att hon skulle skriva i sin blogg!   

Haha, hon kommer bli en STOR bloggerska när hon blir stor, som redan börjat blogga vid tre års ålder!   


Gud vad man taggar inför Mora-Cupen då! Ska bli så jäkla kul!   

Här kommer videon där vi testar kaneltestet!


 


Av Frida - 26 april 2012 20:44

Fick förut en jättegullig bild från Lovisa! Hon hade gjort den tills sin "allra bästa storasyster" :) Gud vad glad jag blev! Här kommer en bild på hur den ser ut:


 


Visserligen har mamma ritat kanterna och så men Lovisa fyllde i!



KRAM

Av Frida - 26 april 2012 20:19

Hej på er! Har gjort en ny enkel header, så vad tycks? Tycker ni den jag har nu eller den förra är snyggast? Blev rätt så nöjd med dennna  


Sen idag har vi ju tagit spruta, den andra av tre sprutor vi ska ta för att få skyddet för Livmoderhalscancer. Det gjorde ont men var ändå kul!   

Har ni tagit någon spruta den senaste månaden?

Annars i skolan har jag redovisat en sak som vi fått i läxa, vi skulle välja ut en artikel och sen visa upp och berätta om den, vad som hänt, när det hände o.s.v

Klicka HÄR för att komma till artikeln som handlar om dieseltjuvar    Fast jag berättade inte hela texten såklart, lite för långt för att man ska kunna lära sig det på ett pass som är ca 1 h, utan jag tog ut delar från den  

Idag har det INTE varit något bra väder... Usch vad jag ogillar regn och slask nu, man börjar bli trött på det och jag LÄNGTAR verkligen tills sommarn och sommarlovet! Då är man fri kan man säga, och kan bada så mycket man vill och vara med kompisar hela dagarna! Dessutom är det mycket roligare att ta kort när det är fint väder!


Jag är fortfarande ganska förkyld men jag hoppas det kommer bli bättre under helgen!   

Sitter just nu och tittar lite grann på Ice Age, vet inte om det är 1,2 eller 3....

Men de filmerna är bra!   



Bjuder på en ganska gammal bild ( i början av februari tror jag, kanske inte så gammal men tillräckligt gammal för mig    ) och önskar er en trevlig dag i morgon!


 

Jag och min bästa vänn när vi äter semlor på fettisdagen, då hade jag inte klippt lugg   


Av Frida - 25 april 2012 17:02

Hej på er!

Är jätteförkyld, snorig, hostig och ibland ont i halsen. Jag har trott att jag kunde träna även när jag var förkyld, men igår visade det sig att på fotbollsträningen fick jag TRE rejäla hostattacker, alltså, jag spydde nästan, så mycket hostade jag!

Men i alla fall ska jag på innebandyträning idag men mamma ska säga till tränarna att jag är med på

det jag orkar, så att förkylningen inte blir värre!   


I morgon tar jag spruta! Jäää!   

Inte för att jag gillar att ta själva sprutan, det är obehagligt men jag vill ändå ta den   


Sen längtar jag mycket tills på söndag, för då åker vi på morgonen till Mora! Mitt innebandy lag ska spela en cup där, som vi gjorde förra året också   

Men det kommer kanske bli blogning, jag kanske får låna mammas mobil där, för min kostar det pengar om man har på Wi-Fi   

Jaja vi får se hur det blir!


KRAM!   

Av Frida - 24 april 2012 20:30

Hej på er!

 

Jag börjar få slut på idéer när det kommer till rubriker, det blir bara tråkigare och tråkigare rubriker!

 

Men alltså vet inte riktigt vad jag ska blogga om nu   

Jag har väl haft fotbollsträning förut, väldigt kul som vanligt och jag fick det nummer jag ville ha på tröjan, #21!!!   

Och en sak jag har tänkt på, om ni ska kopiera mina bilder och typ lägga upp på er blogg

så MÅSTE ni skriva i samma inlägg att det var mig ni fick de ifrån, för annars blir det som om de tror att det var ni som tog bilderna och det vill inte jag, för jag vill lixom att de ska vara mina!   

Så det får ni tänka på, annars gör jag så att man inte kan kopiera!


På torsdag ska jag ta HPV-spruta igen, den andra av tre. För er som inte vet vad HPV betyder så betyder det livmoderhalscancer fast på typ latinska eller något!   


Alltså nu har jag en sak som ni ska svara på;

Vad tycker ni att jag ska blogga om?

 

Den MÅSTE ni svara på, så enkelt är det!


Tänkte lägga upp "kaneltestet" videon någon dag, kanske hinner jag idag eller i morgon, även fast inte så många kommenterat som skulle!


Ha en bra dag i morgon,


KRAM




Av Frida - 24 april 2012 07:18

God morgon!


Har ni sovit gott?

Tänkte berätta om gårdagen nu, i väntan på att gå till skolan..

Skrev ju ett kort inlägg precis innan jag åkte iväg, alla har kanske inte sett det, men i alla fall så

åkte vi och slommade! Igen :)

Så nu har vi varit ute och slommat två gånger på mindre än en

vecka och igår följde då Martin med istället för mamma, för han ville också vara med

och se om vi fick napp.

Titta på bilderna jag tog.


Jag hittade ju såklart någonting att ta kort på!

 

   Vad är det för filur som går där? Nä! Det var ju bara Samuel! :)  

Här sitter jag och äter min egna kålbulle :)  

Jag och Samuel och Martin går iväg till den större sjön för att titta på den och utsikten innan det blev beckmörkt. Alltså, det var mörkare när jag tog bilderna men det blev blixt.

 

Jag tycker om när det speglar sig i vattnet..

Haha :)   

Samuel leker med elden..  

 ..och jag lyckas fånga det på bild så att det ser super coolt ut! :)  

Här står vi och spelar Rumble i väntan på slom :)  

Efter lång väntan ser vi äntligen att vi hade tur ikväll! Detta är vår första SLOM!  

 Nu blir det bara fler och fler i hinken.  

Detta är sista bilden på slommen men det kom fler, ca 10 stycken fick vi :)  


Det var allt en härlig dag, kompisar, fotning och slomning, och vi fick ju napp!


Ha en trevlig dag!


 


Hej jag heter Frida!
Du har klickat dig in
på min blogg och jag hoppas du stannar!

Jag har Copyright på ALLT i min blogg
- kontakta mig om ni vill låna något av mig.

Information om min kamera finns i menyn.

Undrar du något?
Ställ en fråga!
Image and video hosting by TinyPic
Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

 

 

Har du sett Hungerspelen?
 Ja!
 Nej!

 

 

 

 

 

       

 

Tidigare år

Kategorier

Free Camera Cursors at www.totallyfreecursors.com

Ikon till bloggen


Skapa flashcards