Fridas Foto & annat kul ♥

Alla inlägg under maj 2012

Av Frida - 25 maj 2012 19:04

Hej på er!
Blir lite bloggning nu ändå, lånar pappas dator lite i väntan på mat :)
Kommer lite tidsinställda inlägg.

Har varit underbart väder ännu idag, fast blev krångel med tågresan!
Berättar hur resan har varit!
Efter skolan åkte jag och Samuel buss till stan. ( Karlstad )
När vi kommit nära stället vi skulle av ringde mamma och sa att vi skulle gå av där vi precis stannat, så vi skyndade oss av.
Sedan möter vi upp mamma precis vid tågsstation och där säger de att tåget inte kan komma p.g.a krångel i Sthm
Så vi fick åka buss!
Men inte bara det, det tog mer än en halvtimme innan våran buss kom, så vi fick stå där i mer än 30 min i 30+ ungefär!
Usch
vad det var jobbigt men till slut kom vi fram till Kristinehamn med
buss, för där skulle ett nytt tåg vänta på oss och ALLA bussar så vi
gjorde upp med Annika att hon skulle komma och hämta oss istället och nu
är vi framme!
Puhh vad varmt det var!

TILL ALLA SOM LÄSER MIN ANDRA BLOGG!
Jag
kopierar inläggen jag skriver och lägger upp på den andra bloggen, det
blir alltså samma inlägg på båda bloggarna, vilket beror på att jag inte
orkar skriva två olika och långa inlägg till båda bloggarna!
Bara så ni vet...!


HA EN SUPERBRA DAG, TUSEN MILJARDER KRAMAR FRÅN FRIDA!

Av Frida - 25 maj 2012 07:32

God morgon på er! Gör ett litet inlägg innan jag drar till skolan   

Under helgen kommer det förmodligen inte bli någon bloggning, för jag vill verkligen inte sitta inne

i det underbara vädret, och jag ska till pappa ju så jag tar inte med mig datorn   

Och dessutom ska vi ha kalas och matcher   

Igår i skolan redovisade jag en text jag skrivit om tsunamin som inträffade år 2004.

Det gick bra, för jag kunde hela texten utantill och jag redovisade för typ 10 personer! Nytt rekord för mig   

Men jag har som mål att redovisa inför hela klassen, vi har satt det målet när jag hade utvecklingssamtal.

Efter skolan idag ska jag och Samuel åka buss till Karlstad, där mamma möter upp oss och skjutsar oss till

tågstationen. Jag och Samuel ska alltså åka buss till Degerfors där pappa bor själva   

Gud vad härligt det är med sommar! Fast svettigt!   

Jag har badat alla dagar i veckan förutom i onsdags då jag sov hod Lulle.


Här är mina mål, inte bara i skolan utan på fritiden också:

  1. Redovisa inför hela klassen.
  2. Klara Pilen 5:5 ( en sak i skolan! )
  3. Vara ute så mycket som möjligt!
  4. Spara till en systemkamera och tillbehör.
  5. Satsa hårt på fotbollen.

Det var lite mål jag har!

Ha en bra dag!


 




Av Frida - 24 maj 2012 21:00

Hello! Frida här!
Har inte blivit så bra uppdate under veckan, men ge mig ETT skäl till att sitta inne och blogga en solig och varm dag!
Det är nog det sista jag gör en sån dag!

Har varit 25+ hela veckan!
Om ni läst Leas eller hört hennes inlägg så förstår ni nog att det är VÄLDIGT varmt ute den senaste veckan!
Jag har varit och matat lamm ju, och alla var jättegulliga och en satte sig till och med i mitt knä! Den blev ju såklart min favorit! :) ♥
Men så att ni vet så kommer det inte bli så mycket update nu när det är så varmt, och bilderna lägger jag upp när jag har tid! :)

KRAMAR från Frida!


Bjuder på en gammal bild!

Av Frida - 21 maj 2012 19:03

De två senaste dagarna har det varit stek hett ute! Så himla nice, tror nu att sommaren är påväg!
Hoppas det i alla fall!
Idag har jag gjort läxorna tillsammans med Julia och Elina och kört lite dunken. Sen vid fyra ungefär åkte vi ner till sjön och badade! Det var SUPER KALLT!
Alltså när man kom upp till ytan så kunde man inte andas den första sekunden, så himla kallt var det!
Sen har jag tagit foton också, för vårt äppelträd har börjat blomma så det är massor av humlor och bin där som man kan fota! Så de kommer inte upp på bloggen i morgon för då följer jag med Lea hem :) ^u^
Ska bli kul men jag försöker lägga upp de tills på onsdag!
Fast såklart, kan visa en gammal bild!


Jag ska börja med att skriva min signatur på fotona jag tar, för jag har märkt att en del tar mina foton och säger att de tagit de! Blir så irriterad på att man kan göra sånt, det är så fegt! Man kan väl lika gärna ta en bild från google eller något, eller ta bilderna själv!

Ha en trevlig kväll!

KRAM Frida! :) ♥

Av Frida - 21 maj 2012 18:29

Wilma Söderström

går i min skola i femman :)

Hon är jättesnäll och en av mina väldigt bra kompisar.

Wilma är en sån som alltid hjälper en om man vill

ha hjälp att träna till någonting eller något annat i skolan.

Hennes bästa vänner heter Linnéa och Kajsa och hon har en lillebror som heter Hugo.

Sport hon spelar är innebandy och det tycker hon är roligt!

 

Wilma bloggar på wimlansliv.bloggplatsen.se

där hon bloggar om olika saker!

 

 

Svaret: Bofors IK stod det på mössan :)

 

Bättre lycka nästa gång till er andra!

Av Frida - 19 maj 2012 19:47

Vi har en vinnare till tävlingen jag hade senast!


*Trumvirvel*


och vinnaren ääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää
ääääääääääääääääääääääääääääääääääääääär..........
....




WILMA!


Grattis Wilma! I morgon gör jag ett inlägg med fett grym länkning till din blogg!



Av Frida - 19 maj 2012 19:45

Hello! Frida här!
Har inte blivit någon uppdatering de två senaste dagarna. I går var det ju marknad här i Molkom och jag gick med mina kära kompisar :)
Alla fem (inräknat Linnéa och mig) sov över hos Linnéa tills idag :)
Vi hade verkligen jätteroligt och jag hoppas vi kan göra det snart igen!
Orkar inte berätta vad vi gjorde men vi hade mysigt!

Sen har vi gått på marknaden idag också, fat lite mer splittrat eftersom jag åkte och såg på mammas fotbollsmatcher :)
De vann 1/3 matcher och var nära mål flera gånger :)

Idag har det varit riktigt skönt väder och jag hoppas det håller i sig nu tills sommaren! Skulle vara så gött!
Fast, vi har ju blivit lurade av vädret förr, så man vet aldrig! :P

Här har ni en låt som sitter fastklistrad i hjärnan på mig just nu!



Av Frida - 18 maj 2012 10:28

Hello! Har varit lite dålig update de senaste dagarna. Är hos pappa och vi har haft kalas igår för Annika och Zelma så där har ni en anledning!

Idag är det marken i Molkom som jag ska gå på med mina kompisar och på kvällen sover vi över hos en av de! :)

Ska bli kul och mysigt!

 


Nu ska jag gå ut och hoppa med Carma, hon tjatar på mig så jag följer med! :P


KRAM ♥

 


Hej jag heter Frida!
Du har klickat dig in
på min blogg och jag hoppas du stannar!

Jag har Copyright på ALLT i min blogg
- kontakta mig om ni vill låna något av mig.

Information om min kamera finns i menyn.

Undrar du något?
Ställ en fråga!
Image and video hosting by TinyPic
Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

 

 

Har du sett Hungerspelen?
 Ja!
 Nej!

 

 

 

 

 

       

 

Tidigare år

Kategorier

Free Camera Cursors at www.totallyfreecursors.com

Ikon till bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards