Fridas Foto & annat kul ♥

Alla inlägg under november 2012

Av Frida - 18 november 2012 14:01

Skissar just nu på en grej till bloggen! Hemligt än så länge men jag tror det kommer bli riktigt bra!

Av Frida - 18 november 2012 10:16

Av Frida - 17 november 2012 21:10

?? ?????! GöR nI?

> Sitter som en lördagskväll som denna och lyssnar på Samme och Linus när de spelar hockey och är lite på Ipaden. Annars gör jag inte så mycket :) Väntar på att Martin ska komma ner från att ha lagt småsystrarna. <

Men jag har tänkt på en sak... ;
I tisdags hade vi en författare på skolan som föreläste för sexorna. Som alla andra trodde jag det skulle bli såhimlatråkigtattdetintevarsant.
Roligt nog var det såhimlaroligtattdetintevarsant! :) xD
Önskar att Torgny kom till oss en gång i månaden! Så bra var han! Alltså, han typ skämtade och pratade på ett intressant sätt. Jag kan liksom inte förklara varför han var bra men han bara var det! Killarna i klassen har ALDRIG varit så tysta och lyssnat, och Torgny sa inte ens till de att vara tysta! Men nu till saken!

Torgny pratade om våra fem sinnen,och då berättade han för oss att det en gång var en tjej som sa:
- Jag har ett sjätte sinne.
- Jaså, vadå? frågade Torgny.
- Ursinne!

Jag tyckte det var roligt och nu undrar jag om DU HAR NÅGOT SJÄTTE SINNE?

Ps. På sista bilden berättar han om en av sina böcker låtsatskungen, en bok för oss typ, vilket han också gjorde för oss! Tyckte den verkade bra!

Ds. Under tiden jag skrivit allt detta har Martin kommit och nu ska vi se på film!
Kramis <3

Av Frida - 17 november 2012 14:45

Av Frida - 17 november 2012 12:50

VI VAR SÅ BRA IDAG! Såhär, vi vann med 14-3, KAN NI FATTA? FJORTON-TRE! Jag gjorde inget mål men en riktig snygg assist! :) Fast jag är riktigt nöjd ändå! Särskilt med assisten och de målchanser jag hade, hade typ enmiljon chanser men missade! Var SÅ nära! Och jag gav mig inte, om någon tog bollen ifrån mig tog jag tillbaka den!

Sitter just nu och ser på brorsans match, och de spelar också en bra match, efter två minuter ungefär stod det 2-1 till de! ;DD

Jag avslutar detta inlägg med några bilder och en text:
SK ÖRNEN ROCKAR FETT! XDD

Ps: nu står det 4-2

Av Frida - 16 november 2012 22:44


ATT KOMMA TILL HIMMELEN!
Tre kvinnor dog tillsammans I en olycka och kom till himlen. När de kom dit blev de mötta av Sankte Per som sa ?Vi har bara en regel här i himlen? trampa inte på ankorna.?

Så gick de in I himlen, och visst, där var ankor överallt. Det är nästan omöjligt att inte trampa på en anka, och fast de gjorde sitt allra bästa för att undvika dem råkade den första kvinnan olyckligtvis trampa på en. Sankte Per kommer till henne med den fulaste man hon någonsin sett. Sankte Per kedjar fast mannen vid hennes sida och säger ?Ditt straff för att du trampade på en anka är att tillbringa evigheten fastkedjad vid denna fula man!?

Nästa dag råkade den andra kvinnan trampa på en anka och direkt kom Sankte Per, som inte missar någonting, och med sig hade han en extremt ful man. Han kedjar fast dem tillsammans med samma förklaring som till den första kvinnan.

Den tredje kvinnan har observerat allt detta och är, eftersom hon inte vill bli fastkedjad i evighet med en ful man, mycket, MYCKET försiktig med var hon sätter fötterna.

Hon lyckas att gå i flera månader utan att trampa på en enda anka, men en dag kommer Sankte Per fram till henne med den snyggaste man hon någonsin sett. Lång, långa ögonfransar, muskulös och smal.

Sankte Per kedjar fast dem vid varandra utan att säga ett ord. Kvinnan kommenterar det hela ?Jag undrar vad jag har gjort för att förtjäna att vara fastkedjad med dig i all evighet??

Killen svarar, ?Jag vet inte hur det är med dig, men jag trampade på en anka!?




FRÅGESPORT FÖR BLONDINER!
Frågesport för blondiner?

1. Hur länge varade 100-åriga kriget? - 116 år - 99 år - 100 år - 150 år

Blondinen använder sin rätt att hoppa över frågan

2. I vilket land uppfanns Panama-hatten? - Brasilien - Chile - Panama - Equador Blondinen tar publiken till hjälp

3. I vilken månad firar ryssarna oktober-revolutionen? - Januari - September - Oktober - November

Blondinen ringer en vän.

4. Vad het?te George IV? - Albert - George - Manuel - Jonas

Blondinen söker efter rätt svar på internet.

5. Från vilket djur har Kanarieöarna fått sitt namn? - Kanariefågeln - Kängurun - Råttan - Sälen

Blondinen åker ur tävlingen.

PS. Om du har småflinat lite när du har läst detta, titta på svaren här nedan:

1. 100 åriga kriget höll på i 116 år (1337-1453).

2. Panama-hatten uppfanns i Equador.

3. Oktober-revolutionen firas i november.

4. Kung George IV hette Albert.

5. Kanarieöarna har fått sitt namn efter sälen. Canaria betyder på latin ?sälarnas ö? (havshund).

Alltså, hur många rätt hade du??




HUR DU FÅR POLISER ATT LYSSNA PÅ DIG!
Björn från Höör i Skåne var på väg att gå och lägga sig när hans fru sa att han hade glömt att släcka ljuset i garaget.

Garaget låg i anslutning till huset och Björn hade precis öppnat bakdörren för att gå och släcka när han upptäckte att där var folk i garaget som höll på att plocka till sig av hans grejor.

Han ringde polisen och frågade om dom kunde skicka en polisbil.

Polisen svarade att alla bilarna var upptagna och rådde honom till att låsa alla dörrar så skulle de skicka en bil så fort det blev någon ledig.

OK , sa Björn, la på telefonen och räknade till trettio.

Sen ringde han polisen igen.

?Hej, jag ringde nyss om att jag hade tjuvar i mitt garage. Ni behöver inte komma för jag har skjutit dom.?

Sen la han på.

Inom några minuter var 6 polisbilar, en helikopter, en brandbil och två ambulanser på plats.

Dom tog tjuvarna på bar gärning.

En av poliserna gick bort till Björn och sa:

?Jag tyckte du sa att du hade skjutit dom???

Björn sa: ?- och jag tyckte du sa att du inte hade några lediga bilar.?


 


Hej jag heter Frida!
Du har klickat dig in
på min blogg och jag hoppas du stannar!

Jag har Copyright på ALLT i min blogg
- kontakta mig om ni vill låna något av mig.

Information om min kamera finns i menyn.

Undrar du något?
Ställ en fråga!
Image and video hosting by TinyPic
Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

 

 

Har du sett Hungerspelen?
 Ja!
 Nej!

 

 

 

 

 

       

 

Tidigare år

Kategorier

Free Camera Cursors at www.totallyfreecursors.com

Ikon till bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards