Fridas Foto & annat kul ♥

Inlägg publicerade under kategorin Allt möjligt ♥

Av Frida - 12 mars 2012 07:29

God morgon på er. Ska snart till skolan men har varit helt redo sen kvart över sju så jag gick in lite på datorn. Är fortfarande förkyld och sitter just nu och nyser gång på gång. När ska detta ta slut?

Åh! Nu kom jag på att jag vill påminna er om min Vårtävling. Det är en som har anmält sig och det går ju inte om det bara är en. Så var snälla och anmäl er!

Gud vad kul det är att så många tittar på min blogg! Igår var det 67 stycken! :O

Fortsätt så! Snart kanske det till och med blir 100 som tittar på den!

Kramis Kramis nu måste jag avsluta inlägget och gå upp och snyta mig! ;)




BYE!

Av Frida - 11 mars 2012 18:16

Ja idag har jag tillbringat dagen med Tova. Har sovit över hos henne efter att ha varit på fest hos Linnea S, min granne igår. Det var väldigt roligt och det har varit väldigt roligt att va med Tova idag. Vi har bl.a tagit lite foton som jag lägger upp här någon dag. Är hes och väldigt hostig och nu ska jag upp och äta mat.



 

Av Frida - 8 mars 2012 18:52

Här kommer intervjun, lite försenad men som man säger; Bättre sent än aldrig! ;)

Nej men jag har varit hos Julia hela eftermiddagen och läst! Jag vet, ni tycker säkert att man lika gärna kan läsa själv men jag gillar att ha sällskap även när jag läser ;)

Nu ska jag inte dröja ut på att berätta om det så nu lägger jag ut intervjun!






        Intervju med Emil Kåberg

 

Jag har intervjuat Emil Kåberg, och jag fick tyvärr inte tid till att intervjua honom ansikte mot ansikte. Jag fick i stället ringa honom och det fungerade jättebra! Emil verkar vara en riktigt trevlig och ödmjuk människa.

Emil är född 1978 och hans hela namn är Emil Karl Henry Kåberg. Hans familj består av sambon Cecilia Karlsson, sina två barn My som fyller 6 i maj och Mio som blir 3 i april och sina tre hundar. Emil har inte direkt något favoritdjur, det skulle väl då vara hund tycker han. Den bästa årstiden är försommaren enligt Emil och han brukar gå upp runt 8 på morgonen.

När Emil gick i skolan var han ganska duktig och favoritämnet var såklart Gymnastik men när han var ganska liten och gick i skolan så var det också Matematik. Hans bästa vän som liten var Andreas och han är fortfarande väldigt bra vän med honom. Favoritmaten då var blodpudding, och det tycker han själv är väldigt konstigt. Emil tycker att den bästa filmen är ”Gladiator” och han lyssnar på det mesta i musikväg, fast han gillar speciellt Hård rock som AC DC och sådana grupper. När Emil ser på TV brukar det vara på kanalen Discovery eller någon annan där det visas program om äventyr. Sporten brukar han också se på.

Emil var 9 år när han började spela hockey och det var i laget Kumla. Nu spelar han i Örebro Hockey. På deras träningar brukar de cykla innan de går på isen, men det blir också ibland fys pass före och efter dem varit på isen. Han brukar träna 4-5 timmar hockey varje vecka om man inte räknar med fys passen. Denna säsong har han bara gjort 2 mål, men han är ingen målskytt säger han. Förutom hockey brukar han på sin fritid vara hemma på gården, köra rally på sommaren och greja med sina bilar i garaget. Han har aldrig varit med och vunnit VM för han har aldrig spelat i landslaget. Märket på Emils skridskor är Reebok och de mest kända sportarna han träffat är väl Peter Forsberg och Mats Sundin, då de spelade match mot varandra.

Det bästa han har blivit utsedd till är Årets spelar, hela tre gånger, av Färjestads supportrar och då så spelade han såklart i Färjestad. Det var helt klart för Emil att det är just Färjestad som han hejar på i Elitserien och Emil var 25 år gammal när han kom med. Hans tips till andra som vill bli lika bra som honom är att aldrig ge upp, man kan om man vill och att det inte spelar någon roll om man är bra när man är liten, utan att det spelar någon roll när man blir större. Man behöver alltså inte vara någon superstjärna som liten. Det roligaste han varit med om i hockey var när han har varit med och vunnit SM-guld.


Skriven av: Frida Svedberg            



Av Frida - 6 mars 2012 19:13

Idag har det varit roligt! Vi har haft två av mina favvo ämnen - matte och engelska! Engelska är så roligt för då får man ju lära sig ett nytt språk och arbeta med roliga saker. Matte är så roligt för att jag älskar boken som vi arbetar i! Den är så kul ;)

Och jag vill tacka alla som tittar på min blogg för det uppskattar jag väldigt mycket. Och absolut er som kommenterar är supergulliga! ^.^

Efter skolan idag så har jag varit med Lea och Julia. Vi har kört ett engelska spel på datorn! :)

Jaa, vad mer ska man skriva? Har nyss ätit pizzaa! :D Brukar man äta det på en tisdag??!! :D

Ähh. Nu ska jag läsa lite i min nya bok:

Beautiful Dead

Jonas Bok




Så här står det på baksidan:


VARKEN DÖDA ...

             

                              ELLER LEVANDE

                                  

                                  RÖR DE SIG I DE

                                                

                                                ODÖDAS GRÄNSLAND.


Vad är det som händer på Ellerton High?

Fyra dödsfall på mindre än ett år. Jonas,

Arizona, Summer, Phoenix. Fyra unga,

vackra människor. Varför? Oron sprider sig

i staden och många frågor saknar svar.


Vilken är Darinas roll? Hon plågas inte bara

av saknaden efter pojkvännen Phoenix

- utan också av spöklika syner av de som

dött. Samtidigt ekar dånet av vingslag

oförklarligt i hennes huvud.


Så blir hennes uppdrag tydligt: De döda

har fått återvända till de levande,

ett år har det på sig. Nu är deras tid på väg

att rinna ut och Darina är utvald att

hjälpa dem, de odöda - men med vad?


                                                  
                       


Spännande?

Säg till om ni ska läsa den eller har läst den :) ^-^

Kramiiiiiiiiiiis

Av Frida - 5 mars 2012 19:01

Ja idag var det ganska tråkigt i skolan. Eller rättare sagt så förstörde NO:n det sista på dagen.. Vi gjorde skittråkiga saker och min grupp fattade inget så vi var färdiga sist av alla! ;/

Idag har jag också varit med Lea och Julia. Men inte hela tiden med Julia. Vi var i stort sett bara ute när alla tre var och annars så tecknade jag och Lea av varsin bild från http://www.dragoart.com

Det finns supergulliga bilder där ^.^

Yees! Idag har vi fått våran språkvals enkät! Gissa vad jag valde?

Ni får bara gissa en gång och bara de som INTE vet vad jag valde får gissa. Som Lea får inte det för hon vet ;)

Här kommer lite bilder!

                                     

Av Frida - 1 mars 2012 10:08

Gomorron kära bloggläsare! Vet inte vad man ska skriva riktigt. Ska väl gå upp och äta frulle snart.

Tack till alla er som tittade på min blogg igår! Det var hela tjugotre stycken, REKORD! Tack så mycket :)

Är det ingen som vill vara med i fototävlingen? Det är väl i alla fall roligare än en novelltävling!

Vet ni! Jag har skickat in en vårbild till NWT :D Hoppas att den kommer med. Men om ni ser en bild på en snödroppe och att det är Frida Svedberg i Molkom som tagit den, då är det jaaag! ;D


Nej då ska man väl ta och gå upp och äta frulle.

Kram på er <3

Av Frida - 29 februari 2012 10:18

Hej på er! Bilderna som jag lovade er kommer inte i det här inlägget. Orkar inte ladda upp de. Har redan en kompis här, och jag passar på att länka till hennes braiga blogg!

http://modelltova.bloggplatsen.se  Haha! Vet inte vad jag ska skriva blev lixom bara ett random inlägg...


Herrååååååå

Av Frida - 27 februari 2012 19:05

 Ja då har ännu en dag av sportlovet gått och jag tar tillbaka det där om vår... :O

Denna dag har jag tillbringat med familjen först i Dejebadet och sen åkte jag och mamma till Karlstad. Vi gick först på Bergvik och shoppade kläder. När vi var färdiga gick vi till Hair É Jag som är en frisör salong. Jag klippte mig, och tänk, då har man lugg!   

Kommer lite bilder på det i slutet av inlägget! Sen gick jag och mamma till Akademibokhandeln och jag köpte boken Cirkeln för att ha något att läsa när mamma tränade på Friskis & Svettis. Och nu är jag hemma!

Här kommer bilderna!


  

Där är jag i min nya frisyr plus några av mina nya kläder! ^^




 

Jag igen där man inte ser hela min frisyr, dock ser man nya örhängena!


 

Och här är de sista av de nyköpta kläderna, vad tycks? Skulle vara jättesnällt om ni kommenterade :)


Kramiiiiiiiiiiiis

 


Hej jag heter Frida!
Du har klickat dig in
på min blogg och jag hoppas du stannar!

Jag har Copyright på ALLT i min blogg
- kontakta mig om ni vill låna något av mig.

Information om min kamera finns i menyn.

Undrar du något?
Ställ en fråga!
Image and video hosting by TinyPic
Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

 

 

Har du sett Hungerspelen?
 Ja!
 Nej!

 

 

 

 

 

       

 

Tidigare år

Kategorier

Free Camera Cursors at www.totallyfreecursors.com

Ikon till bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards