Fridas Foto & annat kul ♥

Inlägg publicerade under kategorin Allt möjligt ♥

Av Frida - 7 juli 2012 10:05


Morning sunshines!

Vad ska ni göra idag då?

 


Idag ska jag nog inte göra något speciellt - packa  färdigt och lite sånt!

Men är så SJUUUUUUUUUUKT taggad med att åka AtmosFear! O.O :D 

Längtar så mycket!

Men jag ska nog fixa lite tidsinställda inlägg, utifall att det inte finns internet i Lysekil!

Ska fråga Lea :)

Jag gör tidsinställda inlägg även om det finns internet så jag inte behöver sitta vid datorn och blogga mycket -

utan kan va med bästa kompisen ever mer! :)


Här är en liten rolig konversation som jag hade med Lea :



Lea bästa vän ever <3: Men vi ska åka:
Lea bästa vän ever <3: Balder, Kanonen, SpinRock, Kållerado, (kanske) spökhotellet gasten, Atmosfear, Uppswinget, Lisebergsbanan, Radiobilarna, Kristallsalongen, Uppskjutet, Höjdskräcken, Virvelvinden, FlumeRide och Hanghai
Frida Svedberg: du, jag kan faktist spy om jag åker virvelvinden. o.o
Lea bästa vän ever <3: oki, kan du???
Frida Svedberg: En gång tyckte jag det va så läskigt så farmor var tvungen att stoppa karusellen, jag fick gå av!
Frida Svedberg: Snacka om pinsamt!
Lea bästa vän ever <3: ahh
Lea bästa vän ever <3: men du, ska vi åka pariserhjulet och/eller lisebergshjulet?
Frida Svedberg: kanske.
Frida Svedberg: fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan fy fan
Lea bästa vän ever <3: ????
Frida Svedberg: FY FAN VAD LÄSKIGT ATT ÅKA SPINROCK!
Lea bästa vän ever <3: ja men jag har räknat med typ alla vi får åka
Frida Svedberg: Jaha o.o
Lea bästa vän ever <3: vi får åka alla då förutom knatterally och flygkarusellerna o.O
Frida Svedberg: Okej :D

Lea bästa vän ever <3: men du om vi klarar att åka atmosfear klarar vi alla karusellerna!

Frida Svedberg: SÅklart! ;)
Frida Svedberg: men kan vi inte börja med den? :P
Lea bästa vän ever <3: jo, det hade jag redan planerat in förstår du!
Frida Svedberg: BRA!!
Lea bästa vän ever <3: tänk att jag vann entrébiljetter o.O
Frida Svedberg: har ni trådlöst internet i Lysekil?
Lea bästa vän ever <3: kan fråga pappa när vi sitter i bilen :D
Lea bästa vän ever <3: men det tror jag att han ska

  

  

Av Frida - 6 juli 2012 11:54

Var hos farmor igår, såg på Madicken och firade pappa så därför blev det ingen bloggning! :)

Madicken teatern var verkligen super bäst och kusse Alice passade verkligen som lus-Mia! :)

Alice är hon som finns med på flera bilder, ljust hår, grön-brun-grå-aktiga kläder som är trasiga och smutsiga typ!

Hon snor bland annat överlärarens plånbok och skriker pisspotta istället för att säga förlåt! ^^ :D


Här kommer lite bilder!

                                                                                                                                                     

   


Här på sista bilden ser ni hon, för hon fick blommor av oss och har skitiga kläder! :D ^^


Ha en bra dag! 

 



Av Frida - 4 juli 2012 11:33

God förmiddag alla fina bloggläsare! ♥

 

Idag ska familjen ( utom pappa som jobbar ) till farmor och bada i poolen! Så skönt eftersom att dagen ser ut att bli lika fin som igår, om inte finare!

Var ute och fotade lite förut och det blev väldigt bra bilder!

Sov ju i tält i natt men vaknade klockan 4 av att pappa snarkade så! Så Samuel och jag gick in och la oss

i stugan!

 

Här kommer bilderna ♥

 

                                                                                       

 

 




Tryck HÄR för att kika in på hennes blogg! ♥


Bloggar senare idag, ha en super dag!

Av Frida - 3 juli 2012 20:29

Väldigt varmt idag, har hunnit med att spela fotboll, paddla kajak, fota och lite till!

Och nu ska jag gå och meta!


Här kommer bilder från idag!


                                                                                                                                             



KRAM








Av Frida - 2 juli 2012 18:57

Ja snart ska jag och Alice laga grillat till kvällsmat! 

Och efter det blir det kvällsfiske ( IGEN! ☺ ) 


      




Går inte att göra å,ä eller ö på den sidan jag gjorde texten om ni undrar varför det står kvallsfiske!


Kram

Av Frida - 2 juli 2012 15:29

 

VARNING FÖR MYCKET ATT LÄSA!

 

Igår kväll såg vi ju på Hungergames!

Man tröttnar typ aldrig på den! ☺

Den är alltid lika bra även fast jag bara sett den två gånger då! 


I alla fall gick jag och Alice ned till en brygga där vi fotade igår och metade ☺

Vi satt i typ en halvtimme för att försöka trassla upp linan på en men det gick typ inte..

Så vi fick ta det andra spöet och trassla upp det istället. Fast det gick snabbt ☺


Typ direkt efter att vi kastat i linan fick vi napp!

Och äckligt nog var jag tvungen att döda den... :S

Men vi vet inte vad det är för fisk ( jag och Alice alltså )


Sen kastade vi ju i linan igen och fick napp igen!

Den gången var det en aborre.


Vi två tillfällen fick vi fisk men de var så små så vi kastade i de..

Sista fisken vi fick var en STOR brax! Alltså jag och Alice fick hjälpas åt att dra upp den för att den var

så stor och tung! ☺ 

Och ingen av oss vågade döda den så vi sprang först till några av våra grannar och frågade om de kunde hjälpa oss men en vuxen var inte hemma och då fick vi springa till vår andra granne Mia!

Tack och lov hjälpte hon oss så vi slapp döda den själva... 


Det var i alla fall jättekul att vi fick fisk! ☺

Här kommer en bild från igår ni redan har sett, vi stod och fiskade vid den bryggan!


 

Utanför bryggan simmar en måsunge!

Alice tur att blogga! Hennes blogg hittar ni HÄR!


 
 

Av Frida - 28 juni 2012 20:08

                                                                


Idag var sista dagen här på Koster och den tillbringade vi på ön Storebror.

Med båten åkte vi ut dit på förmiddagen och stannade där tills halv fyra ungefär. 

Strålande sol, bad, upptäcksfärd, fotografering och mycket mer har dagen bjudit på! Det har varit en underbart rolig, fantastisk, skön och bra dag idag!


Jag tog många bilder men bara dessa publicerar jag!

Dels för att det tog sån lång tid att bara ladda upp de här bilderna, dels för att många är på när Martin hoppade, badade, naken vid en liten klippa som han nog inte vill att jag lägger upp! ;)


Resten av eftermiddagen har vi slappat, ätit god mat med efterrätt och fotbolls-EM som väntar.

Väldigt bra dag tycker jag, väldigt bra..


Imorgon och i en vecka kommer det nog inte bli så bra uppdatering. Vi är hos pappa då, jag har inte med mig datorn, vill hellre vara ute och spela fotboll än att sitta framför datorn, umgås med min familj, fota med min snart egna kamera, vara med min granne om hon är där och fira pappas födelsedag (tror jag)!

Men om jag får tillgång, (vilket jag nog får), om, det är dåligt väder, och, om, jag inte väljer att vara social och umgås så kommer det nog bli lite bloggning!


Tills jag bloggar igen, HA DET BÄST!


 

Av Frida - 26 juni 2012 16:06





LÄSARE SOM ÄR KÄNSLIGA BÖR EJ TITTA

 

PÅ FÖRSTA BILDEN!














                       


Igårkväll var ju jag, mamma och Samuel nere och fiskade makrill vid nio ungefär. Det var jättekul för efter bara några kast skrek både jag och Samuel ( samtidigt ) "JAG HAR NAPP!" 

Och mamma sa typ, nej, är ni säkra?!

Och det var vi för några sekunder senare drog båda upp varsin fisk!

Samuel fick en makrill och jag fick en NÄBBGÄDDA!

Alltså vi blev så paffa så vi bara stod och skrattade! 

Precis kastet efter, blev konstigt och kom typ 3 meter ut från bryggan och ändå fick jag napp! Snacka om flax! :)

Men denna gång fick jag en makrill.

Jag blev så himla lycklig eftersom jag aldrig fått fisk förut på Koster.   

När vi tänkte gå hemåt så ko Martin så vi stannade kvar ytterliggare ett tag.

Sammanlagt fick vi nio fiskar, åtta makrillar och en näbbgädda.

Jag fick tre fiskar, en näbbgädda och två makrillar.

Martin fick en makrill.

Samuel fick två makrillar och mamma fick tre makrillar.

Så ikväll blir det fisk till middag!


                  

Idag har äntligen regnet lossnat och det har varit soligt och varmt!

Förmiddagen tillbringade vi på stranden och ibland kom det faktist lite kyliga vindar när solen var bakom molnen.

Sen nyss har vi varit och lagt i segelbåten "Bella".


Åhh.. vad jag längtar tills på fredag!
Då får jag dels träffa pappa m.fam och så får jag min kamera!!!

JIPPIE!   

 


 


 


Hej jag heter Frida!
Du har klickat dig in
på min blogg och jag hoppas du stannar!

Jag har Copyright på ALLT i min blogg
- kontakta mig om ni vill låna något av mig.

Information om min kamera finns i menyn.

Undrar du något?
Ställ en fråga!
Image and video hosting by TinyPic
Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

 

 

Har du sett Hungerspelen?
 Ja!
 Nej!

 

 

 

 

 

       

 

Tidigare år

Kategorier

Free Camera Cursors at www.totallyfreecursors.com

Ikon till bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards