Fridas Foto & annat kul ♥

Inlägg publicerade under kategorin Vardag ♥

YO!

Av Frida - 22 april 2012 20:02

YO! Äntligen har jag fått tid att sätta mig ner och ladda upp bilderna från idag! Har tagit en del kort och har haft en rolig dag, speciellt när vi fick vara med kalven och klappa den :) Fast jag tyckte lite synd om den som hade förlorat

sin mamma... :(

Sara har fått många presenter och jag har för en stund sen varit ute och spelat innebandy.

Här kommer bilderna!


                                          


På en bild ser kalven ganska läskig ut! :O

Nån mer än jag som ser på Mästarnas mästare? Ska i alla fall se på det nu!


KRAM

Av Frida - 22 april 2012 08:05

Morning! Vaknade för en stund sen, kvart i åtta typ.

Sen har jag sett på tv med Lovisa och nu har vi varit uppe och grattat Sara :)

Hon blev jätteglad för dockan hon fick och en ko som är som en snuttefilt!

Här kommer bilder!


               

På en bild syns kossan.

Idag ska vi ju ha kalas för Sara men innan det ska vi få göra en JÄTTEKUL sak, ni kan aldrig gissa vad!

Vi ska få mata en KALV! För morfar och Mia känner en som bor på en bondgård typ och då har han en kalv och hans/hennes mamma dog och då måste ju människorna

hjälpa kalven att få mat. :) Så vi ska åka dit sen!   


Har ni gjort något ovanligt roligt?

 

Ha en trevlig dag!


Av Frida - 20 april 2012 18:46

God kväll på er :)

  

Ska bl.a köpa den där tröjan jag pratade om :)

Och lite till :)

Visste ni att det finns en ny butik i Karlstad, Lager 157.


Idag har dagen annars varit kul, har nu sålt majblommor för över 1000 kr :)

Yeehh!

Ikväll blir det fredagsmys med familjen!

Kram på er och ha en bra kväll!

Av Frida - 18 april 2012 17:15

Hej på er!

Igår, tisdag, fick vi börja sälja majblommor :) Idag har jag stått uppe vid konsum och nere vid apoteket och sålt och nu sammanlagt har jag sålt för 370 kr :) Så då får jag alltså 37 kr i handpenning, alltså man får 10 % av det man säljer för. Fast om man läser på baksidan av blomman som man sätter på bilen så står det att 20 % av det man säljer går till en själv.    

Det är fusk tycker jag!

Är det någon mer än jag som säljer majblommor?


Snart har jag innebandy träning, förut började vi vid fem fast nu har de ändrat till klockan sex istället.

Och en sak som är jätterolig är att Caty, Johanna och Vira ( tre ganska kända bloggare ) är med i ett repotage klockan kvart över sju så det måste jag se för jag följer deras bloggar :)

Klicka på deras namn så kommer du till deras bloggar :)


Såhär ser Majblommorna ut i år.

  

Jag tycker de är okej, fast det skulle vara ganska snyggt

om de var gula och gröna nästa år  

 

Nej nu ska jag gå och tagga inför träningen   

Av Frida - 17 april 2012 19:49

      Hej på er & god kväll! Sitter nyduschad i soffan och tittar delvis på hockey, delvis bloggar jag :)

Har nyss varit på fotbollsträning i en och en halv timme och det var JÄTTEKUL! Alltså, även om jag kanske inte körde järnet så var allting ändå roligt :)

Ni som har sett inlägget där jag skrev om att jag skulle göra kaneltestet är säkert nyfikna! Ni skulle bra gärna vilja se den eller hur? Visste väl det! Vad bra att jag redan har förberett det och har en video redo ;) MEN! Det betyder inte att jag lägger upp den! Det ska vara minst 7 som har kommenterat att ni vill se den så lägger jag upp den! Sånt är livet, orättvist! :D

Men ni kan istället få de bilder jag tog igår!


                                                                     


Ganska många va? :)

Bilderna från när vi slommade kommer typ på fredag om jag orkar... ^u^



Vad tycker ni läsare, vill ni se videon?

Av Frida - 6 april 2012 18:12

Tack snälla farmor och farfar-Ove! Dem hade med sig dator och jag får låna den i en kvart!

Här har vi det jättebra, backarna är super fina och vädret är toppen!  

Ikväll så kommer Alf, Eva, Anton, Theres och Malvin hit och äter mat. Alf är Oves bror så det är därför. Allting här är jättekul, jag och Alice har hunnit med att ha ansiktsmasker på oss två gånger redan! Det var första gången som jag hade det igår, och då kändes det verkligen konstigt :O

Tack till alla er som tittade bloggen igår och idag, för igår var det över 35 pers och idag över 15! ^-^

Vi har varit ute och åkt skidor hela förmiddagen och kom hem typ vid fem och nu har vi bastat och Alice och jag och farmor har gjort oss i ordning! Men ni skulle bara veta hur rolig farmor såg ut i sin mask, för det var en choklad mask on hade på sig! Kanske lägger upp en bild på när jag och Alice har maskerna på oss och gurkor för ögonen.!

Efter mig ska Alice ha datorn och blogga på sin blogg, klicka hääär för att komma till bloggen.

Titta på den för hon har länkat till min blogg :)

Vad ska man nu skriva???!!!!

Jo, en sak, förut när jag sprutade hårsspray på håret var jag så dålig så jag sprutade såklart lite i ögat! -.-


Här får ni lyssna på rolig och bra musik! ;) Det var länge sen den spelades nu...

Tycker jag! :)


Nu är det Alice tur så;


Bye allesammans!

Av Frida - 2 april 2012 14:28

HAHAHA NI GICK PÅ DET! Jag kan inte fatta att NI GICK PÅ DET!!! :D

Herregud vad ni är duuuuuuuumma som inte tänkte på att det var första April igår!


Så här kommenterade några som gick på det: ( datorn lagga förut så jag tog bild på det inlägget jag hade börjat på förut så det är lite dålig kvalité!  


Ha det BÄST era dumma sillar! :DD 

Av Frida - 8 mars 2012 18:52

Här kommer intervjun, lite försenad men som man säger; Bättre sent än aldrig! ;)

Nej men jag har varit hos Julia hela eftermiddagen och läst! Jag vet, ni tycker säkert att man lika gärna kan läsa själv men jag gillar att ha sällskap även när jag läser ;)

Nu ska jag inte dröja ut på att berätta om det så nu lägger jag ut intervjun!






        Intervju med Emil Kåberg

 

Jag har intervjuat Emil Kåberg, och jag fick tyvärr inte tid till att intervjua honom ansikte mot ansikte. Jag fick i stället ringa honom och det fungerade jättebra! Emil verkar vara en riktigt trevlig och ödmjuk människa.

Emil är född 1978 och hans hela namn är Emil Karl Henry Kåberg. Hans familj består av sambon Cecilia Karlsson, sina två barn My som fyller 6 i maj och Mio som blir 3 i april och sina tre hundar. Emil har inte direkt något favoritdjur, det skulle väl då vara hund tycker han. Den bästa årstiden är försommaren enligt Emil och han brukar gå upp runt 8 på morgonen.

När Emil gick i skolan var han ganska duktig och favoritämnet var såklart Gymnastik men när han var ganska liten och gick i skolan så var det också Matematik. Hans bästa vän som liten var Andreas och han är fortfarande väldigt bra vän med honom. Favoritmaten då var blodpudding, och det tycker han själv är väldigt konstigt. Emil tycker att den bästa filmen är ”Gladiator” och han lyssnar på det mesta i musikväg, fast han gillar speciellt Hård rock som AC DC och sådana grupper. När Emil ser på TV brukar det vara på kanalen Discovery eller någon annan där det visas program om äventyr. Sporten brukar han också se på.

Emil var 9 år när han började spela hockey och det var i laget Kumla. Nu spelar han i Örebro Hockey. På deras träningar brukar de cykla innan de går på isen, men det blir också ibland fys pass före och efter dem varit på isen. Han brukar träna 4-5 timmar hockey varje vecka om man inte räknar med fys passen. Denna säsong har han bara gjort 2 mål, men han är ingen målskytt säger han. Förutom hockey brukar han på sin fritid vara hemma på gården, köra rally på sommaren och greja med sina bilar i garaget. Han har aldrig varit med och vunnit VM för han har aldrig spelat i landslaget. Märket på Emils skridskor är Reebok och de mest kända sportarna han träffat är väl Peter Forsberg och Mats Sundin, då de spelade match mot varandra.

Det bästa han har blivit utsedd till är Årets spelar, hela tre gånger, av Färjestads supportrar och då så spelade han såklart i Färjestad. Det var helt klart för Emil att det är just Färjestad som han hejar på i Elitserien och Emil var 25 år gammal när han kom med. Hans tips till andra som vill bli lika bra som honom är att aldrig ge upp, man kan om man vill och att det inte spelar någon roll om man är bra när man är liten, utan att det spelar någon roll när man blir större. Man behöver alltså inte vara någon superstjärna som liten. Det roligaste han varit med om i hockey var när han har varit med och vunnit SM-guld.


Skriven av: Frida Svedberg            



 


Hej jag heter Frida!
Du har klickat dig in
på min blogg och jag hoppas du stannar!

Jag har Copyright på ALLT i min blogg
- kontakta mig om ni vill låna något av mig.

Information om min kamera finns i menyn.

Undrar du något?
Ställ en fråga!
Image and video hosting by TinyPic
Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

 

 

Har du sett Hungerspelen?
 Ja!
 Nej!

 

 

 

 

 

       

 

Tidigare år

Kategorier

Free Camera Cursors at www.totallyfreecursors.com

Ikon till bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards